Vitale medewerkers ervaren meer energie, zijn fysiek fitter en mentaal weerbaarder. Als werkgever pluk je daar natuurlijk de vruchten van. Als medewerkers een gezonde leefstijl hebben en goed in hun vel zitten, zie je dat namelijk terug in de bedrijfsresultaten. Genoeg reden om de gezondheid van je werknemers prioriteit te geven! Maar hoe pak je dat als werkgever dan aan? Wij hebben de oplossing: gun jouw werknemers een Health Budget. In dit artikel lees je hoe een Health Budget kan werken en wat de fijne voordelen zijn van het 'AAYA Health Menu'. Benieuwd? Lees verder….
Voorkomen is beter dan genezen
Gezondheidsbevordering op het werk is de sleutel tot een gezonde, productieve en fijne werkplek. Wist je dat de gemiddelde Nederlander een vijfde van zijn leven doorbrengt op het werk? Werkgevers zijn wettelijk verplicht om te zorgen voor een veilige werkplek en daarbij hoort ook een gezonde werkomgeving. Gezondheidsprogramma's voor werknemers kunnen ziekten voorkomen, de leefstijl van werknemers verbeteren en een gezonde werkomgeving creëren. Dat is dubbele winst! Daarnaast zou het kunnen dat gezonde werknemers ook de kosten van zorgverzekeringspremies en claims voor werknemerscompensatie verlagen. Uit onderzoek blijkt dat een belangrijke oorzaak van gezondheidsproblemen onder werkenden de arbeidsomstandigheden en de leefstijl zijn. Het bevorderen van een gezonde leefstijl en het creëren van goede arbeidsomstandigheden zijn daarom essentieel om gezondheidsproblemen te voorkomen. En daar kun jij als werkgever verandering in brengen.
Waarom een Health Budget voor jouw bedrijf?
Het toekennen van een Health Budget aan alle werknemers binnen jouw organisatie is een effectieve manier om de gezondheid en het welzijn van jouw personeel te bevorderen. Omdat elke werknemer andere behoeften en voorkeuren heeft, geeft dit budget hen de flexibiliteit om diensten te kiezen die het beste bij hen passen, zoals een Health Check, Hormone Check, Overgang Consult, voedingsadvies of een consult met een psycholoog. Een persoonlijk Health Budget verhoogt niet alleen hun tevredenheid en betrokkenheid bij jouw organisatie, maar ook hun productiviteit en welzijn op de lange termijn. Door te investeren in de gezondheid van jouw werknemers, verminder je verzuim en ziekteverlof, wat uiteindelijk leidt tot een efficiënter en gezonder bedrijf!
Het AAYA Health Menu voor bedrijven
Met het AAYA Health Menu kunnen medewerkers zelf kiezen welke dienst het beste bij hun behoefte past. Dit menu bestaat uit preventieve medische onderzoeken, leefstijlgeneeskunde, psychologische zorg en hormonale ondersteuning, allemaal gericht op het verbeteren van de gezondheid en vitaliteit van je team. Of je nu kiest voor alleen een Health Check of meerdere diensten kiest uit het uitgebreide menu, de keuze is aan jou. Daarbij komt ook dat alle consulten in onze kliniek in Amsterdam kunnen plaatsvinden, maar ook online en/of via thuismetingen. Er is van alles mogelijk en we denken graag met je mee. Door middel van het Health Budget kunnen jouw werknemers uit verschillende diensten kiezen. Het 'AAYA Health Menu' bestaat uit de volgende verschillende gezondheidsdiensten:
- Health Check: Grondig medisch onderzoek om de gezondheid in kaart te brengen.
- Hormoon Checks: Samenwerking tussen leefstijlarts en gynaecoloog om hormonale disbalans te herstellen.
- (Online) Overgang Consulten: Aandacht, begeleiding en eventuele behandelingen tijdens de menopauze.
- Psycholoog Consulten: Professionele ondersteuning bij mentale gezondheid en stressmanagement.
- Yogatherapie: Voor ontspanning en het verbeteren van de fysieke en mentale balans.
Wat maakt het verschil?
In deze drukke werkcultuur is het belangrijk om goed op jezelf te letten, en dat geldt ook voor je medewerkers. Met het AAYA Health Menu krijgen jouw werknemers inzicht in hun gezondheid en leefstijl, wat kan helpen om klachten te voorkomen, zeker tijdens veranderende levensfasen zoals bijvoorbeeld de overgang. We bieden persoonlijke aandacht tijdens de verschillende diensten, waarbij we een volledig beeld van de gezondheid van jouw werknemers schetsen. Bij AAYA gaan we verder dan alleen een bloedtest. Onze aanpak is uniek dankzij onze 360 graden visie op gezondheid, waarbij we gebruik maken van de 5 M's: Motivation Mind, Motion, Measurements en Metabolics. Zo krijg je een uitgebreid overzicht van de fysieke en mentale gezondheid van je medewerkers. We geven praktische tips en advies, afgestemd op elke werknemer persoonlijk, zodat ze haalbare stappen kunnen zetten naar een gezondere leefstijl. Zo investeer je niet alleen in de gezondheid van je team, maar ook in het succes van je bedrijf.
Net zoals we voor onze cliënten advies op maat hebben, kunnen we dat ook doen voor jouw medewerkers. Wil je ontdekken wat AAYA Personal Health Clinic voor jouw organisatie kan betekenen? Stuur een e-mail naar sophie@aaya.nl, bel ons op 020-2101230 of klik hier. We plannen graag een gesprek in om samen te kijken naar de specifieke behoeften van jouw organisatie.